بررسی تفاوت برچسب و دسته بندی محصولات در سایت
نوشته شده توسط : سئوکار

 

تفاوت بین دستهها و برچسبها در وردپرس موضوعی است که بسیاری از مردم درک درستی از آن ندارند و تفاوت بین دسته‌ها و برچسب‌ها را نمی‌دانند. استفاده اصلی از دسته ها و برچسب ها در طراحی سایت حرفه ای اختصاصی یا وردپرسی، ساختار آسان محتوای سایت است. در این مقاله در مورد تفاوت های بین برچسب ها و دسته بندی ها صحبت خواهیم کرد. در واقع تفاوت دسته ها و برچسب ها مشکلی است که نگرش های متفاوتی نسبت به آن وجود دارد و این مورد می تواند استفاده از آنها را با مشکلات جدی مواجه کند و از آنجایی که این طبقه بندی در سئو یکی از ارکان اصلی سایت است، عواقب آن رفتار خودسرانه آنها می تواند برای سایت شما شدید باشد و باید اصولی با دسته ها و برچسب های سایت خود برخورد کرده و از آنها استفاده کنید. برای درک واقعی تفاوت بین دسته‌ها و برچسب‌ها، باید کمی در مورد نزدیک بودن این دو نوع دسته‌بندی به یکدیگر صحبت کنیم و ببینیم تاکسونومی‌ها و طبقه‌بندی‌ها در وردپرس چگونه کار می‌کنند.

دسته‌ها در وردپرس

اگر وردپرس می‌خواهد تمام محتوایی را که می‌تواند به کاربران ارائه دهد به‌صورت کامل و جامع مدیریت کند، داشتن یک طبقه‌بندی جامع مهم است.

 این طبقه بندی که به طور حرفه ای به طبقه بندی معروف است، در واقع یکی از مکانیسم های مهم وردپرس است که در دل خود می تواند همه چیز را از روی آن دسته بندی کرده و به صورت سیستماتیک طبقه بندی کند یا بهتر است بگوییم این ... طبقه بندی سیستماتیک مشابه در سایت.

بزرگترین ابزارهایی که وردپرس دارد و برای انجام این کار از آنها استفاده می کند دسته ها و برچسب ها هستند. البته لازم به ذکر است که هر یک از این بخش ها داستان خاص خود و درجات مختلفی از اهمیت را دارند. در مرحله بعد، در مورد اینکه هر یک از این طبقه بندی ها چیست، چگونه کار می کنند و چقدر مهم هستند صحبت خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: خطای سرور چیست

دسته بندی در سایت چیست

وردپرس دارای طبقه بندی و دسته بندی اصلی است و لازم به ذکر است که وردپرس هر آنچه در سایت شما منتشر می شود را در یکی از این دسته بندی ها طبقه بندی می کند. اگر به داشبورد وردپرس خود بروید، می‌توانید به دسته‌هایی که در زیر عنوان دسته در بخش پست ارائه شده است دسترسی پیدا کنید:

هر دسته بندی در وردپرس دارای دو ویژگی اصلی است که عبارتند از نام نمایشی دسته و آدرسی که برای آن انتخاب کرده اید. البته اگر فقط نام دسته خود را وارد کنید، وردپرس به صورت پیش‌فرض به همان نام دسته برای آدرس می‌رود و دسته شما آماده استفاده می‌شود و این یکی از بخش‌هایی است که وظیفه طبقه‌بندی پست‌ها را بر عهده دارد و پاسخگو خواهد بود. برای محصولات موجود در سایت شما.

از آنجایی که این نوع دسته بندی به عنوان دسته اصلی در وردپرس در نظر گرفته می شود، وقتی محصول یا مقاله ای را در سایت خود منتشر می کنید نمی تواند دسته بندی نشده باقی بماند. اینجاست که وردپرس یک دسته بندی پیش فرض به نام دسته بندی نشده را برای این محصول در نظر می گیرد. یعنی در واقع دسته بندی نشده خود یک دسته با ساختاری مشابه است که می توانید آن را تغییر دهید و به جای آن نام دلخواه خود را وارد کنید.

برچسب چیست

اگر از سایت هایی بازدید کنید که به دلیل عدم کارایی رها شده اند، یک برچسب ده خطی را می بینید که با تفاوت های جزئی در زیر هر مقاله یا محصول از هم جدا شده است که معمولاً بخشی از متن را شامل می شود. البته باید گفت که داستان اصلا اینطور نیست و ممکن است در صورت انجام همین کار مجبور شوید سایت خود را ترک کنید.

 تگ ها ابزارهایی هستند که به شما امکان می دهند محتوای صفحه خود را به روشی خاص و موضوعی تعریف کنید در واقع لازم به ذکر است که این قسمت از سایت می تواند به صورت خاص تری به ما بگوید مقاله ای که می خوانیم در چه زمینه ای نوشته شده است. مهمترین موضوعی که در مورد برچسب می توان گفت همین تخصص است.

تگ ها در واقع برای نمایه سازی موضوعات مقاله استفاده می شوند و باید گفت که ایجاد این تگ ها راحت تر از دسته بندی ها است. دقیقاً مانند دسته‌ها، برچسب‌ها بخشی هستند که می‌توانید از منوی پیشخوان و بخش پست به آن دسترسی داشته باشید:

تفاوت دسته و برچسب چیست

در بالا درباره رده بندی و دسته بندی در وردپرس صحبت کردیم و روش هایی را پیشنهاد دادیم. همچنین تعریفی از برچسب و تگ داشتیم. همانطور که مطالعه کردید، دسته بندی ساختار پایدارتری نسبت به تگ دارد و به عنوان موضوع اصلی انتخاب می شود. تگ ها معمولا برای مقالات یا طبقه بندی جزیی یک دسته بندی بزرگتر استفاده می شود و محدودیتی برای ایجاد آن وجود ندارد. در ادامه به 4 تفاوت اصلی دسته بندی و برچسب اشاره خواهیم کرد تا بیشتر متوجه این موضوع شوید.

دسته ها سلسله مراتبی هستند و برچسب ها منفرد

یکی از مهمترین موارد تفاوت دسته و برچسب این است که وقتی که به سراغ استفاده از دسته بندی ها می روید شما می توانید دسته بندی ها را به صورت سلسله مراتبی داشته باشید. به این صورت که یک دسته بندی خود می تواند دسته بندی مادری داشته باشد، که این دسته بندی مادر هم دسته بندی دیگری را به عنوان دسته بندی مادر انتخاب کرده است. پس وقتی که شما یک دسته بندی زیر مجموعه و فرزند را برای یک نوشته یا محصول انتخاب می کنید، این نوشته یا محصول در زیر مجموعه دسته بندی های بالا دستی هم قرار خواهد گرفت.

در واقع وقتی شما یک برچسب جدیدی را برای محصول و نوشته خود ایجاد می کنید، این محصول به هیچ جایی مرتبط نمی باشد و صرفا زیر مجموعه ای از برچسب ها بوده و با بقیه آنها مساوی خواهد بود. از این حیث می توان اینگونه گفت که وقتی برچسب یا تگی را تعریف می کنید در ساخت و استفاده آن محدودیتی ندارید.

دسته موضوع اصلی و برچسب فرعی است

در مورد این قسمت از تفاوت دسته ها و تگ ها باید گفت که دسته بندی ها موضوع اصلی مقاله شما را تعیین می کنند که می توان آن را با سایر مقالات و محصولات مرتبط در یک دسته قرار داد، اما در حالی که برچسب ها را اضافه کنید خاص و. .. اطلاعات ویژه. همانطور که یک مقاله آموزشی در زمینه وردپرس در نظر می گیرید، دسته بندی این مقاله می تواند آموزش وردپرس باشد، در حالی که می تواند چندین خطا و خطا برای برچسب ها، نام افزونه، روش استفاده شده و توضیحات ممکن است  ذکر شده است.

به عبارتی می توان اینگونه گفت که دسته بندی ها از بالا به داستان نگاه می کنند و برچسب ها از پایین و به صورت ریز وارد جزئیات می شوند.

دسته‌ها اجباری و برچسب‌ها اختیاری هستند

یکی از مهمترین موارد برای تفاوت بین دسته ها و برچسب ها این است که دسته بندی ها برای هر مقاله یا محصولی اجباری هستند، در واقع از نظر ساختاری سایت شما بدون دسته بندی نیست. البته به جز صفحاتی که ساختار متفاوتی دارند و دسته بندی های خود را دنبال می کنند. همانطور که قبلاً اشاره کردم، زمانی که مقاله یا مقالاتی را در سایت خود وارد می کنید، باید دسته بندی مورد نظر را برای آن تعریف کنید و اگر این کار را انجام ندهید، وردپرس آن را به عنوان دسته بندی پیش فرض

تعیین می کند

اما در مورد برچسب ها باید گفت که اصلا اینطور نیست و اگر برای یک مقاله یا محصول برچسب نزنید هیچ اتفاقی برای آن نمی افتد. علاوه بر این، می‌توانید تعداد زیادی برچسب برای یک مقاله یا محصول وارد کنید، و اینکه یک محصول بیش از یک برچسب داشته باشد یا اصلاً برچسب نداشته باشد، تصمیمی است که در اختیار شما خواهد بود.

 URL

آخرین چیزی که می توان برای تفاوت بین دسته ها و برچسب ها گفت و این یک چیز ساختاری در نظر گرفته می شود و یک چیز کاربردی نیست، این است که URL صفحاتی که آنها دارند ساختار متفاوتی خواهند داشت. هنگامی که یک دسته یا برچسب ایجاد می کنید، صفحه ای برای این دسته ها ایجاد می شود که با کلیک بر روی برچسب یا دسته می توانید به آن دسترسی داشته باشید. در مورد یک دسته، عنوان این صفحه همان نامی است که هنگام ایجاد استفاده می‌کنید و آدرس آن را می‌توان به عنوان یک دسته وارد کرد یا به طور خودکار در هنگام ایجاد در نظر گرفت.

در این رابطه لازم به ذکر است که آدرس های URL در نظر گرفته شده برای هر یک از این بخش ها متفاوت است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: